FESTIVAL

Umjetnička vizija

Festival je otvoren za sva nova, kreativna, osobna, eksperimentalna, radikalna, subverzivna ostvarenja (film, video i novi mediji) svih dužina i žanrova. Pozornost se poklanja radovima nastalim u otklonu od vladajućih kanona filmske i video produkcije, bilo da je riječ o tradicionalnoj filmskoj tehnici ili najnovijoj tehnologiji digitalne slike.

„Energija i umjetnikova osobna vizija, koju ćemo izvjesno osjetiti kod nekih radova što će biti prikazani na festivalu, možda će dotaknuti našu svijest, umanjiti našu samovažnost i omogućiti nam da se oslobodimo okova naših svakodnevnih navika, te pomoći da izdržimo, i čak uživamo u ovom stravičnom, ali i najljepšem svijetu.“

Iz festivalskog kataloga 1996.

Povijest

Međunarodni festival novog filma / Splitski filmski festival je najstariji međunarodni filmski medijski festival u Republici Hrvatskoj. Utemeljen je 1996. godine u Splitu i od samih početaka promovira sva nova, kreativna, osobna, eksperimentalna, radikalna, subverzivna ostvarenja svih dužina, stilova i žanrova, nastala uglavnom izvan mainstreama pri čemu je fokusiran isključivo na izvrsnost i vrhunska ostvarenja.Program festivala predstavlja izbor iz recentne svjetske filmske produkcije, filmove koji su prikazivani i nagrađivani na mnogim poznatim (Rotterdam, Berlinale, Cannes…) i manje poznatim svjetskim festivalima. Na Splitskom filmskom festivalu se prikazuju redom hrvatske premijere filmova, pa festival programski slovi za jedan od najznačajnijih hrvatskih filmskih festivala. Međunarodna konkurencija dugometražnih i kratkometražnih filmova čini okosnicu programa. Pozornost se poklanja autorima koji istražuju estetske forme filma kao medija, testiraju granice filmskog jezika, čime razvijaju i mijenjaju ukus publike. Dva međunarodna žirija nagrađuju najbolje dugometražne i kratkometražne filmove u natjecateljskom dijelu programa. Osim navedenih, program obuhvaća (ili je u prošlim izdanjima obuhvaćao) segmente: Novi mediji (čime se od samih početaka podražavala proširena verzija pokretnih slika, nekoliko godina su novi mediji bili i žirirani uz nazočnost svjetskih imena) zatim Forum 3, Gender, Odrazi / Reflections, Frame extended i Posebni program.U svrhu potenciranja kulture dijaloga između nacionalne i lokalne kinematografije, s jedne strane, i međunarodne filmske scene, s druge strane, festival je realizirao niz retrospektiva, radionica, predavanja i prezentacija vodećih stručnjaka iz svijeta filmske umjetnosti od kojih možemo posebno istaknuti u svjetskim razmjerima jedinstvene retrospektive Bele Tarra i Larsa von Triera 2001. godine kao i retrospektive brazilskog Cinema Novo i nepoznatog Orsona Wellesa, ali je
organizirao i predstavljanje hrvatskih (kratkih) filmova u Rimu i Parizu.Splitski filmski festival je u svakom pojedinačnom izdanju realizirao velike i zahtjevne kulturne projekte Neki od najpoznatijih realiziranih projekata su međunarodna filmska radionica poznatog mađarskog redatelja Bele Tarra održana 2011. godine, retrospektiva radova Nam June Paika, jednog od najvećih suvremenih umjetnika i oca video umjetnosti iz 2009. godine, prvo Drive in kino na ovim područjima, retrospektiva Monument filma uz predavanje Petera Kubelke, oca filmske avangarde 2013. godine te sudjelovanje u multimedijalnom projektu Midnight Moment koji je 2013. godine realiziran u suradnji s Streaming Museumom iz New Yorka.STFF je poznat i po svojim grafičkim rješenjima koje su, među inima, potpisali Gorki Žuvela, Boris Ljubičić, Viktor Popović, Peter Bilak (Nizozemska) i Duje Škaričić, a plakati i katalozi su poznati ne samo u zemlji, već i u svijetu.